zondag 28 februari 2016

Hotspot Rotterdam - Raw & More

Rotterdam-Zuid zit in de lift! Op de Wilhelminapier (Kop van Zuid) schieten de wolkenkrabbers als paddestoelen uit de grond en in Oud-Charlois stikt het inmiddels bijna van de kunstenaars. Maar de grootste verandering heeft plaatsgevonden op Katendrecht, of de Kaap zoals Rotterdammers zeggen. Oude loodsen hebben plaatsgemaakt voor een heuse foodhall (Fenix Food Factory), een theater (Theater Walhalla) en de circusschool van Codarts. En aan het Deliplein waar zeelieden vroeger het gemis van hun vrouw konden wegdrinken (en -neuken), vind je nu hippe eettentjes en winkeltjes. In één van die pandjes waar vroeger mogelijk de rode sfeerverlichting dag en nacht aan stond, huist nu een heel andere rauwe wereld: die van het veganistische Raw & More.

Raw & More opende een maand geleden haar deuren. Voor iedereen die bekend is in Rotterdam en nu denkt: hé? Maar op Katendrecht zat toch al zoiets? Dat klopt! Hiervoor zat er namelijk ook al een zaakje met rauwe gerechten: Rauw. Rauw is overgegaan op een nieuwe eigenaar en die veranderde de naam in Raw & More, omdat er naast rauw voedsel ook niet rauwe gerechten geserveerd worden. Met een aantal andere vegans in Rotterdam spraken we af om dit nieuwe tentje eens te checken en dat beviel goed!

We werden op het schoolbordje bij het raam al welkom geheten. Leuk! Je ziet ook nog net de kussentjes liggen op het bankje bij het raam. Hier kun je heerlijk zitten en onder het genot van een kopje thee gezellig kletsen.






Om te beginnen koos ik voor een heerlijke smoothie (The Balance Smoothie). Ik heb geen idee wat er in zat, maar hij was knalgroen en ik proefde iets van munt, een typisch ingrediënt uit de Marokkaanse keuken. Een invloed die je bij Raw & More wel meer tegenkomt. Sommige details uit de inrichting doen aan Marokko denken en ook op het menu staat een typisch Marokkaans gerecht: Msamen, een soort Marokkaanse pannenkoek. Normaal gesproken ben ik dol op Marokkaanse pannenkoeken, dus ik weet al wel wat ik de volgende keer zou willen proeven!

Raw Cracking Pizza

Pita met scrambled tofu, stond niet op de kaart, maar mag er wat mij betreft op!

De salade van mijn buurvrouw zag er ook heerlijk uit!


Voor het eten kon ik echt niet kiezen, dus nam ik een kleine "pizza" en een pita met scrambled tofu. Beide smaakten echt heerlijk. Ik had nog nooit een rauwe pizza gegeten, maar de cracker was prima op smaak en de topping was zowel romig als fris en hartig, precies zoals ik een pizza normaal ook graag eet. Ook de versgebakken pita met scrambled tofu was lekker. De porties vond ik alleen wel erg klein voor de prijs. Voor 2 gerechten en een smoothie was ik zo'n 25 euro kwijt. Dat is geen kattenpis voor een lunch! Ik denk daarom dat ik hier niet zo snel weer terug zal komen voor lunch, maar wel om gezellig een kopje thee te drinken met wat lekkers erbij (msamen of één van de rauwe gebakjes die ze ook serveren). Want dát ik terug zal komen is wel zeker. Het personeel is heel vriendelijk en relaxed, je kunt zien dat je eten vers wordt bereid (reken er wel op dat het soms even duurt voordat je wat te eten krijgt als je met een grote groep komt eten zoals wij deden), de sfeer is aangenaam en de locatie is top. Daarnaast krijg je met je NVV-ledenpas ook korting, als je dat tenminste niet vergeet, zoals ik. Maar ja, ik zou zelfs mijn naam nog vergeten als hij niet op mijn paspoort stond ;) .

Raw & More is gevestigd aan het Deliplein 24b in Rotterdam en is geopend van dinsdag t/m zondag van 10-17u.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten