dinsdag 18 november 2014

ARTISJOK & ZONGEDROOGDE TOMATEN SPREAD


Sinds ik thuis plantaardig eet, leer ik een heleboel nieuwe recepten kennen. Ik wist niet dat zelf hartig broodbeleg maken zo easy peasy was! Deze artisjok & zongedroogde tomaten spread is niet alleen heel makkelijk, maar ook nog eens ontzettend lekker. Voorheen kocht ik wel eens smeerseltjes op de markt, maar nu ik weet hoe je ze zelf maakt, scheelt dat een hoop geld!

Ingrediënten

een pot artisjokharten
5 zongedroogde tomaten
een halve kleine bol knoflook/een kwart grote bol knoflook
kneepje citroensap
handje basilicum
zout
peper

Bereidingswijze

Warm de oven voor op 150C. Pak de bol knoflook in in aluminiumfolie en pof 'm in 20 minuten in de hete oven. Knijp de teentjes uit de velletjes (dit zou heel makkelijk moeten gaan). Doe de teentjes in een blender/maatbeker. Voeg de uitgelegde artisjokharten, de zongedroogde tomaatjes en de basilicum toe. Blend/pureer de ingrediënten (met een staafmixer). Voeg zout, peper en citroensap naar smaak toe.

Eet op een geroosterd broodje. De spread smaakt ook lekker op een toastje, een stokbroodje of als sandwich met sla, tomaat en komkommer.

Dit recept komt (een klein beetje bewerkt door yours truly) van de VeganChallenge. Hier vind je nog veel meer lekkere plantaardige recepten.

1 opmerking: